dinsdag, februari 25

EP talk

I'm so scared to death of recording my EP! I start doubting everything: are the songs I picked good enough? Will people even like them? Will people even buy my EP? Will I be able to record it good enough? Without mistakes? In the time we have? Will the video images turn out nice? Will it all be done in time? Should I maybe record different songs? What songs then? What am I doing? Why am I doing this?

I guess it all comes with doing something like this. Or at least, with doing something like this while being like me. It's so difficult sometimes, to divide these anxieties and thoughts between 1) you are just super insecure and afraid, and 2) you are a smart singer-songwriter and you are right: do different songs. When is what what and which which?

It's really tiring, and I'm already tired. So I wrote some things down yesterday:
- Sleep before 12 every day. 11 o'clock would be best.
- Drink at least 1,5l of water
- Eat well and enjoy it
- Go outside every day
- Practice every day
- Do what makes you happy, because being happy is what life is about (or should be about)
- When sometimes you have to do stuff you don't want to but simply have to: do it quick and thorough. Afterwards: realize you've done it and see it as something good (eat chocolate as reward) (kidding lol rofl)
- Do what makes your loved ones happy, there's so much joy in this.

And some more stuff. I found it very calming to write this down. These are things I find really important. And they're so easy to forget in times of fatigue, stress or sadness.

Also I'd to do yoga more often, but due to laziness and due to physiotherapy 2 times a week (and 1 time on my own at home) I don't feel I really have time or energy for it right now (by which I also mean; I think it's important to give my body some rest after the physiotherapy workouts which are badassss)

Well, time for lunch.

Love,
Fleur


5 opmerkingen:

  1. Ik voel me ook zo nu… Ik realiseerde me ook dat dit juist opkomt, die angsten, als je met iets heel goeds bezig bent, dat heel dicht bij jezelf staat. Maar tegelijk met die angst komt ook de wijsheid om te onderscheiden wanneer je ernaar moet handelen en wanneer niet. Mooi die dingen die je opschrijft om te onthouden! Vooral die laatste… ik vergeet die nogal eens… De andere dingen doe ik wel regelmatig, alleen die zijn alleen voor mezelf. Gek om me te realiseren dat ik vooral aan mezelf denk, maar wel even goed ;) Voel me ook een beetje gekalmeerd nu, dank je! Succes met bijkomen van alle fysiotherapie oefeningen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is het denk ik wel ja. Dat het zo eng is juist omdat het zo dicht bij staat en je er zelf zo veel waarde aan hecht. Dat is moeilijk he? Dat onderscheiden.. af en toe heb je er denk ik gewoon andere mensen bij nodig.
      Toen ik bovenstaande schreef, en ook in m'n boekje die dingen op ging schrijven, had ik jouw 'zeur'blog nog in m'n hoofd.. ook heel herkenbaar! Het kan soms zo fijn zijn, en soms kan ik me er echt aan storen, bij mezelf, maar ook bij anderen. En soms kan ik er maar niet mee stoppen!
      Ik probeer wel te leven naar "als je zeurt en je kan het oplossen, moet je niet zo zeuren maar het gaan oplossen" maar dat is gewoon niet altijd te doen.. en idd af en toe is het ook gewoon grappig ofzo. Soms is het grappig en soms word je er juist ook weer extra negatief van.. het is een gek iets ;-)
      Black stories is trouwens echt zooo leuk ja!! En idd af en toe ook dat je denkt "ja haalloooooo hoe kan ik dat nou ooit weten?!" maar goed ;)

      Fijn dat je zelf ook een beetje gekalmeerd bent! En die laatste.. tsja ik had in m'n uitgebreidere versie ook nog staan: eerst zorgen dat je je zelf fijn voelt en gelukkig bent, het is toch jou leven en jij bent in principe heb belangrijkste (je bent iig je eigen verantwoordelijkheid), pas daarna komen anderen.
      Als jij nu even meer met jezelf denkt dan is dat gewoon nodig :) En als je af en toe gewoon toevallig ineens aan iemand denkt en die een berichtje stuurt is dat eigenlijk ook al iets om iemand blij te maken. Zoiets kleins.

      Ik reageer trouwens bijna nooit op je blog, maar ik lees het wel altijd nog en vind het heel leuk/interessant/leerzaam om je te volgen in hoe je jezelf zo ontwikkelt. Fijn dat we (ik vind dat in ieder geval fijn) daar in mee mogen lezen.

      Verwijderen
  2. Ik voel me altijd een beetje stom als ik dergelijke dingen moet opschrijven, maar soms is het nodig. Hopelijk heeft het het gewenste effect :)

    En over je EP-stress: volgens mij is dat heel normaal voor iemand die al zoveel liedjes heeft om uit te kiezen. Als je er zes hebt en er drie of vier op een EP wil zetten is de keuze natuurlijk veel makkelijker. En tja, er zullen mensen zijn die het niet tof vinden, maar er zullen ook mensen zijn die het supercool vinden en je dag goed maken met complimenten :) Ik kan je overigens garanderen dat er mensen zijn die je EP kopen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha wat lief dat je het dan toch doet! Ik kan me voorstellen hoe het voelt, maar als 'ontvanger' (dat voelt ook stom om te typen) is het wel heel fijn!
      Daar heb je wel gelijk in ja.. die keuze maakt het nog wel moeilijker.. 4 liedjes is uiteindelijk zo weinig. Het is lastig om dan te blijven onthouden dat dit niet een eindpunt is maar gewoon 1 project op weg naar de volgende.
      En idd, dat is ook waar, er zijn altijd mensen die iets super kut en super leuk vinden, dat verandert niks aan de liedjes zelf.
      Haha dat vind ik echt heel cool! :D Gratis drollen-beker erbij!

      Verwijderen