maandag, april 21

Recept: Pannenkoeken voor luie mensen

Ik had zaterdag geen zin in m'n normale ontbijt van havermout, ik had zin in pannenkoeken. Maar geen zin om naar de winkel te gaan en we hadden ook niet alles in huis. Dus ik probeerde maar wat en dat resulteerde in pannenkoeken voor luie mensen.

Wat heb je nodig voor ± 3 pannenkoekjes :
1 cup havervlokken
1 cup water (mocht je plantaardige melk in huis hebben kan het daar ook mee natuurlijk)
1 eetlepel lijnzaad 

Eventueel: kokosrasp, agave siroop, kaneel, olijfolie, rozijntjes, anders lekkers

Doe de havervlokken met het lijnzaad in een blender. Ik weet niet of het lijnzaad écht nodig is, omdat ik het nog niet zonder heb geprobeerd, maar voor de zekerheid. Blend het tot het meel is, hoeft niet perfect poeder te zijn.

Doe het water erbij en de eventuele kokosrasp en kaneel, ik denk dat een scheutje agave siroop ook super lekker erdoor is, maar dat hadden we ook niet. Anders had ik het zeker erdoorheen gedaan.
Blend het goed en kijk of het een beetje de consistentie van pannenkoeken mix heeft. De havermout neemt vet veel water op dus je moet waarschijnlijk tijdens het bakken door er steeds wat water bij blijven doen. Je kunt er nog een scheutje olijfolie doorheen doen voor de smeuïgheid.

Dan: bakken! Ik raad aan om een pan te doen die een anti-aanbak laag van over 9000 heeft. Anders wordt het misschien een beetje een teleurstelling.

En dan: ETEN. Super lekker met nog wat meer agave siroop, of ook super lekker; poedersuiker, citroen en kaneel. Of kaneel en kokosrasp en framboosjes.. naja het zijn gewoon pannenkoeken dus alles wat je normaal op een pannenkoek doet.

Ik had zelf nog honger na deze 3, maar dan kon ook komen omdat ik daarvoor al heel erg honger had. De dag erna heb ik ze nog eens gemaakt met dubbele hoeveelheden voor Tom en mezelf; toen was het genoeg. Oja maar toen had ik ook nog een bakje fruit. Nouja, als je honger hebt; maak er 1,5 cup haver/water van, of zelfs 2! Ga lekker yolo zou ik zeggen.


Is het nog pasen? Fijn pasen dan!

Liefs,
Fleur

Geen opmerkingen:

Een reactie posten