zaterdag, oktober 11

Recept: Peerflappen

Eigenlijk ben ik niet zo van de toetjes. Maar toen ik in mijn hoofd de peren uit de fruitschaal en de plakjes bladerdeeg uit de vriezer combineerde wilde ik toch wel graag een toetje.
Omdat ik lui was wilde ik het zo simpel en snel mogelijk. Dit dus:



Wat heb je nodig voor 2 personen:
- 1 peer (gewassen)
- 2 plakjes bladerdeeg
- een snufje (kokosbloesem)suiker en eventueel wat kaneel

Bereiding
Haal 2 plakjes bladerdeeg uit de vriezer en laat ze ontdooien. Verwarm de oven voor op 200/220.
Halveer de peer en schep met een kleine lepel het klokhuisje er uit, snijd het harde onderkantje er af. Snijd bij beide helften een stuk van de bovenkant (waar het stokje zit) af, als je dit een beetje mooi doet blijft er een peer over die qua vorm een beetje op een halve appel lijkt.
Leg nu op elk plakje bladerdeeg 1 halve peer met de bolle kant naar beneden. Vouw de bladerdeeg om de peer heen zodat het een pakketje wordt. Strooi er, als je dat lekker vindt, wat suiker en/of kaneel op. (Hopelijk leg ik het goed uit, want eigenlijk is het heel simpel.)
Doe ze in de oven voor 15 tot 20 minuten! (Je kunt altijd even de verpakking van je bladerdeeg checken, daar staat het vaak goed op)

Waarschijnlijk overheerlijk met een bolletje bananenijs en wat maple sirup.

Handig om te weten; bladerdeeg is vaak niet vegan. In margarine voegen ze vitamine D3 toe, wat altijd dierlijk is. Vitamine D2 is wel plantaardig.
Bladerdeeg van Tante Fanny is te verkrijgen bij veel supermarkten en is vegan. Ook is die het huismerk bladerdeeg van de Appie vegan (check wel nog even zelf). Mocht je er niet uit komen bij de gewone supermarkt, check dan even de ekoplaza of zie hier voor een overzicht van vegan bladerdegen. Je kunt het natuurlijk ook zelf maken! Maar daar ben ik te lui voor.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten