zondag, november 9

Nerd alert: Journey

"IK HEB NU AL SPIJT" waren mijn woorden ±30 minuten nadat ik gisteren mijn eerste Playstation spel kocht. Tom zei 'dat het spel niet zo lang duurt' en toen dacht ik; 'Yolooo 20 euro voor 2 kwartier spel-plezier! Ik ga huilen in een hoekje.' Maar laat me daarop terug komen met: "DIT SPEL IS SUPER EPISCH IK WIL HET DE HELE DAG DOEN." En dan ga ik nu uitleggen waarom.


In Journey ben je een super schattig mannetje/vrouwtje/poppetje in een mooie rode cape. Je begint midden in een woestijn -zoals je op het plaatje hierboven ziet- en je reis eindigt op een berg -zoals je ook op het plaatje hierboven ziet. Tijdens je reis verzamel je 'sjaaltjes' (klinkt wel erg Marco Borsato zo) die er voor zorgen dat je kunt vliegen (JAAA VLIEGEN!!). De berg is je doel, maar de échte ervaring is de (omg, voel je 'm al aankomen?) reis. 

En het is ook echt een ervaring. Het spel is echt PRACHTIG, de muziek is fijn, het verhaal is mooi en interessant.. eigenlijk is alles mooi en bijzonder en goed uitgevoerd en slim bedacht. De besturing is ook fijn. Ik was altijd een dikke controller-noob maar dit spel is ook goed te doen als je dat nog steeds bent. (Als je het graag wilt weten; ik ben door mijn Red Dead Redemption verslaving erg vooruit gegaan in mijn controller skillz) 




Wat ook leuk is aan Journey, is dat je onderweg andere mensen kan tegen komen. Je kunt niet met elkaar communiceren, behalve met een soort geluidjes, en het enige wat je kan aflezen aan de ander is hoe vaak hij/zij het spel al heeft gespeeld (andere cape). Je kunt elkaar helpen en het is een stuk leuker met z'n tweeën.
En ik zal eerlijk zijn; als je na zo'n lange reis uiteindelijk afscheid neemt van elkaar is dat zelfs een beetje emotioneel. 

Het spel duurt inderdaad niet heel lang, ik denk dat je er zo'n 1,5 uur over doet. Maar dat is eigenlijk niet erg; want 1 keer spelen is echt niet genoeg. En elke keer dat je het speelt is het toch anders. Je komt andere mensen tegen, je ontdekt nieuwe dingen en het blijft er episch uit zien.


Echt een aanrader. (Als je een PS4 hebt; later dit jaar komt 'ie voor de 4 uit! Hell yeahz.)

O ja, en er zaten nog 2 spellen bij van dezelfde makers ThatGameCompany (dat game); Flow en Flower. Flower heb ik nog niet gespeeld. Flow al wel, het is ook wel leuk, maar heeft niet echt een verhaal en blijft minder lang boeien. Dit kun je wel met 2 controllers spelen dus dat is wel leuk! Mocht Flower nog bijzonder episch zijn schrijf ik daar ook nog wel eens iets over.

2 opmerkingen:

  1. Ik zit hier hardop te hinniken om je Marco Borsato grap :'''')

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Cool :) Ziet er tof uit. €20 vind ik wel wat veel voor zo'n kort spel... (Zelfs als het leuk is om 'm vaker te spelen.) Zelf moet ik nog steeds (opnieuw) beginnen aan The Last of Us en 'm dan écht gaan spelen. Want daarna mag ik pas een nieuw spel kopen van mezelf :P

    BeantwoordenVerwijderen