woensdag, maart 11

Maandelijks verhaal #5: Vegan condooms

Het is al weer even een tijd geleden dat ik mijn laatste Maandelijks verhaal-blog schreef. Ik had gewoon even niks nieuws te vertellen. Maar nu wel! Een maandelijks verhaal over veganistische condooms. Want, ja, echt. Er bestaat namelijk ook zoiets als níet veganistische condooms.
De meeste condooms bevatten namelijk caseïne, een dierlijk eiwit dat in melk zit. En blijkbaar zijn er ook condooms gemaakt van schapendarmen!! Gatver, dat wil toch niemand?
Nou goed, dus ik ging opzoek naar veganistische condooms.

Veilige eenhoorn 
Gelukkig bestaat er het internet, want na 2 seconden Googelen op "veganistische condooms" kwam ik terecht bij het merk Glyde. Glyde maakt veganistische, fairtrade condooms en bevat ook nog eens geen nare goedjes als nonoxynol-9 en benzocaine. Ik bedoel, ik weet niet wat die twee laatste dingen zijn, maar het klinkt al redelijk kwaadaardig, toch?

Qua prijs is Glyde zelfs iets goedkoper dan het waarschijnlijk meest bekende merk Durex. Via Alle Condooms is een 8-pak Durex Classic even duur als een 10-pak Glyde Ultra (wat een beetje hun 'classic' is). Glyde is er ook in andere maken en met smaakjes. Bijvoorbeeld Cola-smaak. Omg ik moet er niet aan denken, maar goed, whatever floats your boat hè.

Er zijn trouwens wel wat condooms van Durex die ook veganistisch zijn. Dat zijn de non-latex condooms inclusief de Avanti Ultima, Featherlite Ultra, and Deluxe. Maar als je dan toch bewust veganistische condooms opzoekt lijkt het mij een fijner idee te kopen van een bedrijf wat zich daadwerkelijk richt op het verkopen van veganistische condooms. Oja, en minder rommelgoedjes in de condooms natuurlijk.

Je zou natuurlijk ook gewoon Crocs kunnen kopen

Ik blijf me soms verbazen over wat er allemaal bij veganisme komt kijken. Je trekt natuurlijk zelf de streep tot waar je gaat (ik houd bijvoorbeeld geen rekening met mijn fietsbanden, of de lijm waarmee mijn boeken in elkaar zitten), maar hoe meer je achter dingen komt hoe meer je daar dan toch ook verandering in wilt. Voor zover dat logisch klinkt ;-)
Ik ben in ieder geval blij dat het zo makkelijk is veganistische condooms te vinden en kopen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten