maandag, juni 9

Salade met verse kruiden en granaatappel


Deze salade maakte ik laatst. Niet op recept maar op gevoel. En het was zo lekker! Er zit heel veel smaak aan en is lekker fris. Met zulk warm weer krijg ik altijd zin in zoiets. Daarnaast is het ook nog eens super makkelijk om te maken.
Wat heb je nodig:

- Verse kruiden. Ik gebruikte: Munt, peterselie en koriander
(tip: haal dit bij een toko of turk, dan is het duizend keer goedkoper én lekkerder dan bij de supermarkt)
- 1 paprika (ik gebruikte een rode maar mocht je liever een andere kleur willen..)
- Een paar cherry tomaatjes
- Een paar radijsjes of wat rettich
- 1 granaatappel
Eventueel: olijfjes, couscous

Neem van elke kruid een goede hand vol en hak het klein, of knip het met een schaar. Snij de paprika in kleine stukjes en doe de cherry tomaatjes in kwartjes. Snijd ook de radijsjes of de rettich in kleine stukjes, mocht je hier niet van houden kun je het ook weglaten, maar het frisse en de licht scherpe smaak voegen wel echt wat toe.
Snijd de granaatappel doormidden, ik gebruikte zelf iets minder dan de helft, omdat er best wel veel in zat. Als je de helft weer door de helft snijdt kun je de pitjes makkelijk verwijderen.

Gooi alles bij elkaar! Je kunt er eventueel nog wat peper, zout en wat olie bij doen, maar ik vond het zonder al lekker genoeg.

Mocht je een salade niet vullend genoeg vinden kun je er couscous bij maken! Dat is er ook erg lekker bij.

Als je niet van koriander houdt is basilicum misschien wel een goede vervanger. Eventueel kun je dan aardbeien erbij doen, of deze in plaats van de granaatappel doen.

Oke ik denk dat we dit vanavond maar moeten gaan eten.
Fijne zonnige dag!

Liefs, Fleur

Geen opmerkingen:

Een reactie posten