woensdag, juli 30

Boeken!

Een quote uit The Wild Things van Dave Eggers. Aanrader (de film ook).

Op het moment lees ik Love in the Time of Cholera van Gabriel García Márquez. Zijn One Hundred Years of Solitude is een van mijn lievelingsboeken. En hoewel ik het jammer vind dat Love in the Time of Cholera niet dat magisch realistische heeft wat 100 Years wel had, vind ik het al wel een erg mooi boek. Maar ja, wat wil je ook met zinnen als deze:



Of de zin waarin hij iemands handpalm met lijnen vergelijkt met hiërogliefen. Dan ben ik al om hoor.

Deze zomer wil ik weer lekker veel gaan lezen: Laptop weg, playstation uit, en met een boek op schoot. Aangezien ik me nooit kan bedwingen als ik in kringloopwinkels, boekenwinkels en bol.com ben, heb ik genoeg boeken liggen: The Picture of Dorian Gray (Oscar Wilde), Mrs Halloway (Virginia Woolf), One Flew over the Cuckoo's Nest (Ken Kesey), You Shall Know Our Velocity (Dave Eggers), The Zahir en The Valkyries (beide Paulo Coelho), A Million Little Pieces (James Frey), Beyond Black (Hilary Mantel), The House of Leaves (Mark Z. Danielewski).
En nog genoeg boeken die ik graag wil herlezen: Happiness (Will Ferguson), Sophie's World (Jostein Gaarder), Watership Down (Richard Adams), One Hundred Years of Solitude (je weet zelf). Ja en nog zo'n 4 boeken van Murakami en Atwood. Omdat ik zo'n fangirl ben.

Eigenlijk zou ik elke dag wel willen lezen. Maar als het er op aan komt ga ik dan toch vaak eerder blogs lezen of nutteloze internet dingen. Gek is dat toch?

Oke, ontbijten.
Liefs, Fleur




Geen opmerkingen:

Een reactie posten