zaterdag, augustus 9

Amsterdam

Afgelopen week was ik samen met Tom in Amsterdam, op een kat en huis en plantjes passen! Het was super fijn even weg te zijn van de vertrouwde omgeving, om een kat in de buurt te hebben en om voor 'n weekje weer even dicht bij Rosa te wonen.

We hadden het wachtwoord van de wifi niet, wat heerlijk was eigenlijk. Ik heb 2 nieuwe boeken gekocht waar ik al een tijdje benieuwd naar was: The Happiness Project van Gretchen Rubin, en Women Who Run with the Wolves van Clarissa Pinkola Estés (Rosan, de doorslag om 'm nu eindelijk écht te kopen was door de quote die jij postte op facebook ;)). Eerst las ik Love in the Time of Cholera uit om vervolgens te beginnen aan Rubin. Het is ZO fijn op de bank te liggen met een kopje thee en een boek. Yolo.

Oke. Foto's. Voornamelijk eten. Mijn lievelingsbezigheid naast lezen en slapen.

 
Echte pancakes. Voor we uit Utrecht vertrokken had ik zin in mini pannenkoeken. Gelukkig hadden we nog wat boekweitmeel (iets wat ik normaal naar pleister vind smaken maar nu niet!) (ik had het ook gemixt met een beetje besan, misschien werd het daar wat milder door).
In het prachtige huis waar we op pasten stonden prachtige kookboeken. Hierboven macaroni met doperwtjes en een saus van doperwtjes. En snijbiet en geitenkaas.

 
Ohh m'n kleine neefje werd al weer 2! Zie hier hoe hij een heel stuk worteltaart naar binnen probeert te schuiven. (Overigens: hele lekkere suikervrije worteltaart door z'n mama (mijn zus) gemaakt!)


HIJ IS ZO LEUK. Ik ben verliefd, maar wel op een niet-rare manier.


OOOH BANANEN IJS!!!!
Links bananen ijs met rode besjes er doorheen, en er op en homemade granola (die echt goddelijk was, en blijkbaar gemaakt door de moeder van de vrouw des huizes).
*
Nog meeeeer! Dit keer met mango. Later at ik het ook nog eens met een handje doperwtjes was ook lekker was.

De laatste avond gingen we naar Pluk de Nacht. Een (GRATIS!!!!!!) openlucht film festival wat alleen al om de sfeer fantastisch is. Vorig jaar ben ik er in Arnhem 2 of 3 nachten bij geweest, erg leuk om het ook in Amsterdam mee te maken. De films waren niet fantastisch maar beiden hadden paarden er in (de 2e heette Deadly Pony Gang en was nogal Die Antwoord-esque) dus dan ben ik sowieso al blij.

NIKO! Het lieve lieve katje! Wat een schatje.
Echt fijn om weer een kat in huis te hebben. Nu merk ik pas hoe erg ik dat mis. Maar ja, zolang we hier wonen kunnen we gewoon nog geen katje in huis. Alas.

Ik heb ook een sportbroek gekocht met als idee dat ik die aandoe als ik 2 keer per week ga hardlopen. Ja, lach jij maar!

En daarnaast houd ik nu al vanaf 28 juli een dankbaarheids-boekje bij! In.. jawel.. een nieuw boekje. Maar ach, er stond ook 'happiness' op. Dus het móest wel.

Liefs, Fleur

ps. Ik ga vanmiddag een EP op de bus doen naar HAWAII! Hoe cool is dat?! 

2 opmerkingen:

  1. Leuk dat je dat boek hebt gekocht! Haha, ik was het eigenlijk alweer vergeten, ik ken die schrijfster verder niet, maar iemand anders raadde het me toen ook al aan, waardoor ik zei 'ik zal het in mijn achterhoofd houden' en dit is dan het moment dat ik denk 'hm, misschien toch maar eens in verdiepen' :P Dus dank je, denk ik :)

    Ziet er lekker uit allemaal! Tja, boekweit, ik heb er ook een beetje moeite mee soms. De kleur helpt ook niet echt mee denk ik. Maar het is wel geschikt voor pannenkoeken die ook echt de vorm van pannenkoeken blijven houden als je ze omkeert.

    Leuk dat je op een huis hebt gepast, dat hebben ik en mijn vriend ook gedaan, alleen was dat niet zo'n succes. Maar wij zaten ook in een gat en niet in Amsterdam…! Laat staan dat er leuke openluchtfestivals in de buurt waren. En bovendien stond er geen lekkere granola in de kast. Dus eigenlijk was het heel anders.

    Leuk dat je een dankbaarheidsboekje hebt gevonden! Veel plezier ermee :)

    Dat is inderdaad heel cool!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja misschien vind je het wel wat! Ik merk wel dat ik m'n best moet doen er open voor te staan wat ze allemaal zegt. Maar ik ben ook nog maar net begonnen.

      Daar werkt boekweit goed voor inderdaad! En dus de hele, geroosterde... stukjes..

      Haha oja dat lijkt me ook wat minder leuk. Het is wel fijn om in een grote stad te zitten waar je veel dingen kunt doen. Of wel in een gat maar dat je dan ook veel dingen hebt om te doen zelf.

      Dankjewel!

      Verwijderen