dinsdag, augustus 12

Recept: Pasta met basilicum-koriander pesto en artisjok

Ik ben echt ZO blij met m'n Veganomicon. Lekkere recepten, niet te moeilijk, makkelijk in winkels hier te krijgen, niet te duur; chill dus. Gisteren maakte ik de "spinach linguine with basil-cilantro pesto and artichokes". Alleen spinazie linguine was NERGENS te krijgen. Dus we kozen maar voor 3 colore fusilli. Werkte ook. 

Ik vind het er altijd zo fancy uit zien wanneer mensen alle recepten apart bij elkaar op de foto zetten, maar dit vergeet ik altijd, en ik heb er ook niet echt zin in. Dus vandaar hier in een tekening:



[Voor 2 personen]. Begin met het maken van de pesto. Doe alle ingrediƫnten behalve de olie in een keukenmachine of blender. Blend tot de grootste stukken er uit zijn; voeg dan de olijfolie toe (ik deed zelf een klein beetje minder dan 1/4 cup) en blend het nog even kort.

Breng een pan water aan de kook. Snijd de ui (halve ringen) en knoflook (dunne reepjes). Als het water kookt; pasta er in!
Fruit de ui zo'n 5 Ć  7 minuten, voeg dan de knoflook bij. Na 1 minuutje doe je er de wijn* bij. Breng op smaak met peper en zout. Op dit moment zou de pasta klaar moeten zijn. Giet af maar bewaar het kookwater.

Zet het vuur laar en schep de pasta in de andere pan, doe de pesto hier ook bij. Voeg eventueel kookwater toe als het te droog is.
Laat de artisjokharten uitlekken, halveer ze of snijd ze in kwarten (boek zegt het eerste, ik deed het laatste). Als de artisjok warm is, is je eten klaar.

* Je hoeft geen wijn te gebruiken: water of bouillon is ook goed. Ik grijp gewoon elke kans aan om wijn te nuttigen. En ja.. als die fles dan toch open is..

ETEN! YEAH!


Ik ga dit recept zeker vaker maken. De verse kruiden zijn vrij goedkoop bij de toko, en door de olie in de pesto is het denk ik goed in te vriezen. Aangezien de pesto het meest tijdrovend is ben je met diepvries pesto een stuk sneller klaar! Nu al weer honger.

Liefs, Fleur


Geen opmerkingen:

Een reactie posten