vrijdag, januari 2

NYE

Mijn oud en nieuw zag er dit jaar echt HEUL anders uit dan ooit tevoren. Ik moest namelijk werken.

De 31ste was overdag dit mijn plan:
1) Eten koken voor 's avonds
2) Slapen

Maar natuurlijk ging ik eerst tot 13 uur spelletjes op de computer doen en moest ik toen vervolgens nog bedenken wat ik wilde maken een boodschappen doen.
Uiteindelijk ging ik voor de no-meatloaf uit De Vegarevolutie, want die had ik al eens eerder gemaakt en die is lekker en makkelijk te maken!
En daarnaast maakte ik een marinade voor tempeh en plempte daar tempeh in.
Als laatste nog aardbeien cupcakes, volgens mijn frambozen cupcakes recept, maar dan dus met aardbeien. Ook lekker!
Misschien had ik een beetje overdreven met wat ik allemaal maakte, maar ja, als veganist weet ik onderhand wel dat je het beste maar voor veel eten kan zorgen; je weet maar nooit of er nog iets anders is om te eten, en daarnaast willen mensen vaak ook jouw eten proeven (wat ook super leuk is natuurlijk! Maar goed, ik heb veel eten nodig. Gapend gap in mijn maag.) (Of m'n maag ís een gapend gat, kan ook.)
Mijn maag, via
Slapen was uiteindelijk meer 'in bed liggen en me aan de bovenburen ergeren' die mensen zijn echt onmogelijk. Ik denk dat ik, van het uur dat ik in bed lag, een kwartiertje echt heb geslapen.
Toen snel op naar Overvecht (als dat zo heet.. ik ken nog steeds die gebieden in Utrecht niet), om daar gezellie te eten enzo.
We dronken onze laatste fles zelfgemaakte vlierbloesemcider, yum. En hadden, speciaal voor mij, een aftel momentje, incluis zoen van de knappe jongen die naast me zat op dat moment. (aka Tom, aka Tommie-B, aka Tommie-boy)
Diezelfde knappe jongen fietste om half 10 met me mee naar mijn werk, ik vind vuurwerk nogal eng. Lief hè? Het ging goed, geen vingers verloren.

Vervolgens stond ik de rest van de nacht voor het grootste deel in de centrale hal, in de kou, met een lelijk zwart vest over mijn zo zorgvuldig gekozen glitterjasje, zul je altijd zien hè. Waar ik mensen de weg moest wijzen, van de roltrap af moest houden, of kaartjes moest scannen van mensen die soms gewoon naar binnen liepen. Eh, hallo?! Ik sta hier? (Ik heb ook wel in de garderobe geholpen, maar verder alleen in de hal)

Zwaar leven

Ik vond het echt heel jammer dat ik niet om 00:59:50 kon gaan aftellen met mijn lieve vrienden en vriend aan mijn zij, maar aan de andere kant heb ik met collega's wel echt een leuke avond gehad. En dronken mensen.. die zijn gewoon hilarisch als je zelf helemaal nuchter bent. Vooral het uitzwaaien van mensen was leuk, vrijwel iedereen was super vrolijk (en super dronken of super aan de pillen).
Oooh ja en om iets na 12'en mochten we even naar boven om naar het vuurwerk te kijken. Mijn god wat een uitzicht! Ik kon er niet heel veel van zien (want druk, en we moesten snel al weer terug), maar dat was echt mooi. Vanaf de 6e verdieping had je echt een episch vuurwerk panorama.

Toen rond 8 uur 's ochtends iedereen klaar was met hun werk hebben we champagne gedronken en op de banken gestaan met 'Happy New Year' van ABBA op. Ook heb ik voor het eerst in mijn leven bier en wodka gedronken, vóór/tijdens mijn ontbijt. #healthy

Om half 11 viel ik EINDELIJK mijn bed in. Ik sliep tot 5 uur en heb toen WIE IS DE MOL GEKEKEN AAAH SPANNEND SUPER LEUK. (Nog meer volgers van WIDM?)
Ik was wel echt keeeiii moe, vooral 's nachts op een gegeven moment.. zo rond 4 - 6 uur vielen mijn ogen wel echt bijna dicht. Maar uiteindelijk heb ik het volgehouden. Nou, als dát niet een yolo NYE was..
Zo ging dat ongeveer. Nadat ik mijn make-up van m'n hoofd af had gehaald en mijn tanden had gepoetst natuurlijk.


oja en GELUKKIG TWEE DUIZEND EN VIJFTIEN NATUURLIJK!!
Ik ga nog even nadenken over eventuele voornemens/doelen/etc.



2 opmerkingen:

  1. Gelukkig nieuwjaar! Echt bizar dat je op je werk oud&nieuw hebt gevierd haha!
    EN WIDM AAAH WERD HELEMAAL GEK IN MIJN BOVENKAMER.
    Ik weet al wie de mol is. Chris Zegers. 100%

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahah jaaaaa ik ook!! Nog steeds. De manische aanval is weer begonnen en houdt pas op als de laatste aflevering geweest is!
    Haha ik weet het nog niet!! Ik dacht juist net; Nee, niet Chris. ;-) Waarom denk je dat hij de mol is?

    BeantwoordenVerwijderen