zondag, januari 11

Secrets of Adulthood


Heeft iemand het book The Happiness Project gelezen? 
Ik las hem vorig jaar, maar vond het zó'n fijn boek dat ik hem dit jaar in mijn To do zette, en ondertussen ben ik er al weer aan begonnen. De schrijfster, Gretchen Rubin, besluit dat ze niet zo gelukkig is als ze zou kunnen zijn, en besluit een jaar lang een Happiness-project te gaan doen. 

Dit doet ze door elke maand een ander thema te geven, met daarbij een paar doelen/aandachtspunten waar ze zich aan moet houden. Ik vond het echt een inspirerend boek!

Naast die maandelijkse thema's, heeft ze ook nog 'commandments' en 'Secrets of Adulthood'. En zoals je misschien al kon raden gaat deze blog over dat laatste.


Secrets of Adulthood, ook wel SOA (HAAAAAHAHA!) zijn dingen die goed zijn om te onthouden. Dingen die je in je leven geleerd hebt en vervolgens altijd meeneemt als wijsheden. Of, je doet in ieder geval je best om ze mee te nemen in je leven. Om met voorbeelden uit het boek te komen, de SOA bestaan uit prachtige wijsheden; What you do every day matters more than what you do once in a while en Don't let perfect be the enemy of good, maar ook uit meer praktische zinnen als; Bring a sweater en Soap and water remove most stains.
Door haar uitspraken ben ik zelf gaan nadenken.. wat zijn mijn Secrets of Adulthood? Het lijkt me eigenlijk wel leuk ze bij te gaan houden!
Maar het maakte me ook wel benieuwd; zijn er nog meer mensen die zulke wijsheden hebben? Ik heb al veel aan Gretchen's wijsheden gehad, dus hoe tof zou het zijn om van nog meer mensen te kunnen leren? :-) (en hoe leuk is het om als label SOA te kunnen hebben, zonder dat het per se over wratten en pus gaat) (oke, sorry dat ik pus zei). Oh en, het hoeven niet dingen te zijn die je áltijd doet, het gaat meer om de intentie, om een gedachte waar je het gewoon mee eens bent.

Oke, ik ga even nadenken en dingen opschrijven. Beginnen met een lijstje. 
Ben benieuwd of er meer mensen zijn met zulke geheimpjes.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten