Posts tonen met het label Katten. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Katten. Alle posts tonen

zondag, januari 25

2015 to do pagina + lulverhaal + random kattenfoto's om deze post wat dragelijker te maken

De eerste maand van 2015 is al weer bijna voorbij. Wat gaat de tijd toch weer snel. Hoewel het ook al weer meerdere maanden geleden lijkt dat het oud & nieuw was.. tijd is zó relatief. omg.

Kwaadaardige Effie wil ook appelmoes

Het leek me leuk om die 2015 to do wel een beetje hier bij te gaan houden, dus ik heb een pagina aangemaakt. Je ziet hier aan de rechterkant van de pagina een linkje er naar toe staan. En natuurlijk zal ik ook over mijn voortgang bloggen. Misschien maandelijks? Want de maand januari is natuurlijk het makkelijkste om vol te houden, maar zal ik het tot december volhouden? Want hoewel ik niet van voornemens houd en alleen maar een to-do wilde, staan er toch nog wel wat voornemens bij..
OKE SUPER SPANNEND DUS! (oke ja, niet echt dus)

Stiekem wil ik nu al dan die januari update schrijven maar ik moet toch echt nog 6 dagen volhouden tot het februari is. Februari.. wauw.. dan ben ik ook al weer bijna jarig! Gaat snel, gaat snel.

Oke ik merk dat mijn hoofd weer alle kanten op schiet. Beetje chaotisch verhaal dit allemaal. Ik ga even koffie drinken met een stukje pompoentaart (!!! die stond op m'n to do!) terwijl ik in The Happiness Project (DIE OOK OMG) lees.
Kijk, ga ik toch al weer stiekem updates weggeven.



Ik heb een lekkere chill dag voor de boeg. Vanavond hoef ik pas wat te doen; te werken. Gelukkig sta ik publieksbegeleiding want ik ben gisteren gevallen met de fiets. Huilie.
Echt, als je een fietspad overstekt (zéker als het GLAD IS) moet je écht eerst even misschien kijken of er niet misschien toevallig een FIETSER AANKOMT. Want ik moest dus remmen, maar ja, met die gladheid ging dat niet helemaal zoals ik gehoopt had. Dus reed ik mevrouw aan en vielen we samen om.
Ik kon mezelf gelukkig goed opvangen en die mevrouw was helemaal zo van 'Sorry! gaat het! oh jee ik lette helemaal niet op!' Maar het is toch naar om te vallen. En oja, waarom ik dit ging vertellen, mijn pols heeft toch wel een harde klap gehad en als ik vanavond achter de bar had moeten staan denk ik niet dat dat echt zo goed zou zijn.

.. als ik gevallen ben ga ik altijd bedenken hoe grappig m'n gezicht er op dat moment uit zou hebben zien.. zijn er meer mensen die dat doen? Moet er echt hilarisch uit zien.
Oke, nou, goed verhaal lekker kort.

Hele fijne zondag!

ps. Mam, het gaat dus wel goed hoor, met me. ;-) En die pols is vast ook gauw weer niet meer pijnlijk.


zaterdag, december 27

Tekeningetjes

Hebben jullie allemaal een fijne kerst gehad-had-had?! (Soms wou ik dat ik bij de Kermis werkte en een microfoon had met zulke functies)
Ik wel! Was gezellig, en heerlijk gegeten. En eindelijk Nightmare Before Christmas eens gekeken. En Babadook (is eng, maar valt wel mee, vooral het boek is super cool gemaakt), en The Drop, en de allereerste aflevering van Sherlock Holmes nog eens (A Study in Pink).
De lieve ouders van Tom hadden allemaal veganistische dingen gemaakt, super lief. En heel erg lekker! EN NU SNEEUWT HET BUITEN!!! OMG!! Mijn kun je niet blijer krijgen. Hartjes voor sneeuw.

Maar goed, afgelopen tijd tekende ik soms weer wat dingen (soms vaak, soms niet vaak, ach ja) en het leek me leuk om wat dingen te delen.

Deze maakte ik een tijdje terug eigenlijk al. Ik wilde er op de computer nog wat van maken, maar aangezien ik ALTIJD VERGEET om lijntjes door te trekken was het een ramp en gaf ik het op.

Haha ik moet vaak zo lachen om m'n eigen tekeningen, en dan niet als in "God Anne-Fleur wat ben je toch grappig" maar meer in "Haha jezus wat lelijk" zoals de chick in bovenstaande tekening, en de achterpootjes. Ach ja, oefening baart kunst. (Ik tekende laatst een paard. HA! HAHA! HAAAHAHAH! ZO LELIJK)

Omdat ik mijn super spectaculaire EP kerst-actie had (2 EP's voor de yolo prijs van 1), wilde ik er wel voor iedereen een kerstkaartje bij tekenen. Dus dit konijn was daar één van.

Ik vind huisjes in de sneeuw met boompjes ZO LEUK. Dit was ook een kerstkaartje.

Deze dus ook.

Deze was al wat ouder. En gewoon lekker random. hashtag crazy catlady

Deze maakte ik voor de moeder van Tom + haar vriend. Ik twijfelde er eerst nogal over want; konijntje niet in het midden, en dit was de 3e keer dat ik probeerde zo'n teckeltje te tekenen (oefening baart kunst, maar soms ben ik gewoon ongeduldig). En dan is het best lastig om op bordjes te tekenen want je moet het in 1 keer goed doen.. Ik postte de foto, lekker 2014, op instagram en kreeg zo veel likes dat ik besloot dat ik (zoals iemand ook zei) waarschijnlijk wat te streng was voor mezelf.
Moeder+vriend waren er blij mee gelukkig!

En deze nog. Oke ik zie nu dat ik 'm heel lelijk geprintscreent heb. Ach ja. Moet ook kunnen.


Ohhhh het lijkt me zo leuk om totebags te maken met m'n tekeningen! Maar overal waar ik keek moet je er dan 250 bestellen ofzo, en dat is me ook weer wat teveel van het goede. Via Society6 kun je ze ook wel kopen maar die hebben zwarte hengsels en dat vind ik niet zo mooi.

Nu mag ik nog 4 bordjes tekenen, voor de 4 katjes van een vriendin van me. Zo leuk! Oke, ik hoop niet dat jullie denken "omggggg opschepper whateverrrrr". Het is meer een gevalletje 'waar het hart van vol is'. 

vrijdag, augustus 15

Friesland (oftewel Jodokus) (oftewel: KATTENFOTO'S)

Mijn vader gaat op vakantie en tsja, er moet toch wel iemand op de poes passen hè? JAAAA IK!
Eindelijk weer knuffelen met Jodokus. Hopelijk mag ze me nog. Ze wil altijd namelijk eerst heel goed duidelijk maken dat ze me een knurft vindt omdat ik er nooit meer ben. Achja, snap ik ook wel. Als ze uiteindelijk maar weer naast me komt zitten. Speciaal voor jullie: te veel foto's van Jodokus.

Analoog vignet! Het was niet de bedoeling, maar toch! Doe me dat maar eens na.

Ze heeft altijd 1 zielig oogje. Maar alsnog erg schattig. Verstopt in een slaapzak.

Het komt regelmatig voor dat ze te diep slaap op de kachel en er dan af pleurt. (En vervolgens doet alsof dat de bedoeling was natuurlijk, zoals alleen katten dat kunnen.)


Om door een ringetje te halen.

Superkat.



Het balkon is d'r lievelingsplek van het huis. Zeker in de zomer. Er staat een badje waar altijd vies regenwater in staat, met in het midden een plant. Zoals hierboven. Daar gaat ze dan met 'r dikke kont midden in zitten om haar zeer charmante hobby uit te voeren..
Zeer charmant.

Ach gos. Jodokus we komen er aan hoor! Vanavond kom ik je kusjes geven. 


Liefs, Fleur


ps. Ik heb gisteren én vegan pizza gemaakt, én boekweit granola gemaakt, én bananenbrood, én het life changing bread. Yum!