maandag, januari 26

Het maken van een korte film: De Tafel

Ik heb het hier vaak genoeg over mijn lieve lieve vriendje Tom, maar wat ik misschien nog niet heb gezegd is dat hij ook heel veel talent heeft? Tom is namelijk een schrijver van toneel, proza, poëzie én film. Oja en hij maak ook nog eens muziek, kan heerlijk koken, steekt altijd kaarsjes aan en is denk ik de grappigste persoon die ik ken. Maar goed, dat terzijde.

Vorig weekend (17+18 jan) gingen we een korte film opnemen: De Tafel. Naar een scenario van Tom, die ook de regisseur was. Geproduceerd door Dorien die de film gaat gebruiken als toelating voor haar hopelijk toekomstige studie. Haar zus Tirza en nog een flink aantal van hun vriendinnen als productie assistenten. Met Rinkie en Gijs als camera en geluidsmannen. Claire, Quincy, Jouman en Olivier als acteurs. Ik was er om overal mijn ongevraagde mening op los te laten, foto's te maken én zelfs ook een beetje te acteren!

Het weekend was echt bizar leuk zelfs met de tijdsdruk en de stress die daarbij hoorde. Er komt echt zó veel kijken bij het opnemen van een film!! We waren 2 dagen van 's ochtends vroeg tot het donker bezig voor een film die waarschijnlijk tussen de 5 en 8 minuten gaat duren. Crazy toch?
Ik vind het echt heel knap met hoe weinig budget Dorien alles heeft kunnen regelen. Overigens kwam dit ook doordat Freya (wat een mooie naam hè?) zo ongelofelijk gastvrij was om haar kamer/huis aan ons af te staan voor dat hele weekend! Ik weet niet of ik dat wel aan zou durven hoor ;-) (ze ging een weekendje weg, maar dan nog! Allemaal onbekende mensen die je hele kamer overhoop gaan halen).

Oke, goed! Hier wat foto's. Ik zou ze eigenlijk moeten bewerken misschien, maar dat kan ik niet. En photoshop doet het ook nog eens niet.

Tom is een Wes Anderson fanboy (ik een fangirl) ik denk dat je dat straks ook wel gaat zien.

Christus te paard!
Schattige Claaaaire

Op de achtergrond de fabuleuze Dorien!


Lekker sliden. Rinkie en Gijs in actie.
Tom de bloeddepper







2 van mijn bontjassen (nep natuurlijk) speelden ook mee in de film

Oh, ik zou hier echt wel m'n werk van willen maken zeg. Acteren en/of regie assistent zijn.. beide lijkt me zo leuk om te doen! Zeker als je zulke leuke (en getalenteerde!) mensen hebt om mee te samen te werken.

Ik zal trouwens zeeeeeker hier een link naar de film posten als 'ie helemaal klaar is! Kan nog even duren want editten en geluiden en muziek er bij fixen kost ook nog wel even tijd natuurlijk. Kan niet wachten om het resultaat te zien!

5 opmerkingen:

  1. Cewl! Een tijdje geleden nam ik met een vriend een filmpje op, veel amateuristischer dan dit. We waren volgens mij iets van zes uur bezig (inclusief monteren en "script" schrijven, dat wel), voor een filmpje van iets minder dan twee minuten. Maar goed, het was wel heel leuk om te doen, dus ik snap helemaal wat je bedoelt! En dan heb je ook nog eens een filmpje mogen maken met mensen die er verstand van hebben :) Ik ben benieuwd naar het resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kan ik die gezien hebben?(of heb je een linkje anders?;)) Ja leuk om te doen he! Ook al is het veel werk voor weinig. Ik ben ook erg benieuwd, vandaag gaat Tom met de cameramannen editten!

      Verwijderen
    2. Ja, je hebt 'm geliket op Facebook ;) https://www.youtube.com/watch?v=YnAFztIRv80 Kwalitatief stelt het natuurlijk niks voor, maar wat wil je met een iPone als camera, iMovie als software en twee gasten die geen ervaring hebben met acteren? :P

      Verwijderen
    3. Jaa precies, die! Haha super grappig :p Haha ja juist tof!

      Verwijderen
  2. Wat cooooool! Ik ben super benieuwd :D

    BeantwoordenVerwijderen