zondag, april 13

Vegan (duh) tofu quiche

Een super makkelijk en snel vegan gerecht voor 2 personen, die ik soort van zelf verzonnen heb. Wat je nodig hebt voor een klein vierkant quiche-je (20x20 cm ongeveer?):
- 1 pak tofu, uitgelekt
- Groenten naar keuze (ik heb gewoon een klein pakje soepgroenten gekocht en er nog wat diepvries spinazie bijgegooid die ik nog had.)
- Bladerdeeg
- Kurkuma, peper en zout
Eventueel: andere kruiden naar smaak zoals kerrie, komijn, gember
Ik heb er ook nog een schepje mosterd en tahini bijgedaan.

Verwarm de oven voor op 200 graden. Vet de quiche vorm in en leg de (ontdooide) bladerdeeg plakjes er in, ik had er 4 nodig voor mijn vorm. Prik er met een vork gaatjes in.
Verkruimel in een kom de tofu en doe hier de kruiden bij, mix/prak goed met een vork; proef tussendoor en voeg eventueel meer of minder toe. De tofu hoeft niet helemaal in kruimels te zijn, maar zorg wel dat er geen hele grote stukken meer in zitten; dan trekt de smaak van de kruiden niet zo goed in.
Je kunt de groenten even bakken, maar dit is niet per se nodig, behalve als het heel dik gesneden is. Doe de groenten vervolgens bij de tofu en mix alles goed.
Schep of giet vervolgens de tofu-groente mix in je quiche vorm en stop het voor zo'n 30 minuten in de oven.

Yolo eetsmakelijk!

Ik houd zo van quiche, en hoewel bovenstaande lekker is, is het toch niet zo lekker als een 'echte' quiche. Nu heb ik een recept gevonden wat super goed blijkt te zijn (al zeggen ze het zelf), kan niet wachten om het uit te proberen, maar ze hebben denk ik geen kikkererwten-meel bij de Appie.
Liefs,
Fleur


Geen opmerkingen:

Een reactie posten