dinsdag, april 15

Vegan challenge week 2

Week 2 van de vegan challenge! Eigenlijk gaat het me allemaal heel erg makkelijk af. Hoewel ik wel per ongeluk een hapje sla binnen heb gekregen waar wat mayo bij zat (het ging ongeveer zo: Oooh Tom mag ik een hapjeeee? - Ja hoor *ik neem hap* - Ooh lekker!..... wat zit er allemaal in? - Ohh ja.. oeps) en een slokje koffie met gewone melk omdat iemand even vergeten was dat ik geen melk drink ;-) Maar alles wat ik zelf in de hand heb gaat prima. 

Oke, deze week; noodles met paksoi, wortel en nog meer groenten met tempeh en een tahini sausje (ik gooi echt overal sesam pasta heen tegenwoordig*, yolo!) * één van mijn twee favoriete broodjes op het moment; pindakaas en mosterd, en koffie * Een nogal scherpe curry, gewoon vanuit een potje van de toko; helemaal vegan! Super chill! (Eergisteren nog eens gemaakt en toen zaten Tom en ik met loopneuzen boven onze borden omdat het zó scherp was, eh)

Mijn andere favoriete broodje van het moment! Boter en speculaas. * De quiche van hieronder * Vegan noms; sojabonen uit de oven (van de toko) en kikkererwten uit de oven (van onze eigen oven)

De groentes voor die 2 beruchte, veel te pittige curry * Mijn ontbijt bijna elke ochtend; havermout met rozijntjes, gedroogd fruit, kokosrasp, lijnzaad en soms cacao. * Toen we gisteren hoorde dat we onze scriptie niet op de deadline kunnen inleveren (wat uiteindelijk misschien in gaat houden dat ik niet jaar niet kan afstuderen HA!) had ik chocolade nodig. 

Over dat laatste; ik ben, vanzelfsprekend, sinds gisteren een depressieve dweil; ik ga echt schreeeeeuwen als ik niet kan afstuderen in juni. Gisteren heb ik al snel het hoofd van de examencommissie gemaild, om te kijken of we het iets later kunnen inleveren (lang verhaal, maar iets met een té late herkansingsdeadline en het niet eerder mogen inleveren dan dat; zolang ik mijn punten maar vóór 30 mei binnen heb kan ik afstuderen) maar nu is het afwachten wat hij gaat zeggen. Ik ga stilletjes dood van binnen. 

Liefs, 
Fleur

* Tom las net m'n blog en zei; je hebt een foutje maar het is wel grappig. Ik zag het ook gelijk helemaal voor me, hoe ik fanatiek overal handen sesam pasta tegen de muren aangooi. Maar voor de zekerheid; ik gooi dus niet overal sesam pasta héén, maar doorheen. 


5 opmerkingen:

  1. Oh ja, boterhammen met speculaasjes, dat is echt zo briljant!

    Al nieuws van de examencommissie? Begrijpelijk dat je een depressieve dweil wordt van dergelijk nieuws.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaa lekker he! En yes; al nieuws! Ook al blog over, maar dat zul je zo al wel zien ;-)

      Verwijderen
  2. mmm, ziet er lekker uit! Die sojabonen ga ik ook eens opzoeken in de toko. Ik had naar aanleiding van je quiche ook een soort spinazie/cashewtaartje gemaakt. Maar die was helaas niet heel goed gelukt, aangezien ik was uitgeschoten met de appelazijn in de saus, en de korst naar klei smaakte… Maar dat is voor verbetering vatbaar, ik ga het wel vaker proberen! Bedankt voor de inspiratie :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja doen! Lekker knabbelen :)
      Haha ohjee, te veel azijn is echt niet lekker.. wat had je als korst gebruikt? Wel leuk he, een beetje prutsen en hopen dat het lekker wordt :) Spinazie-cashew klinkt wel als een erg goede combi.

      Verwijderen
    2. :D Ik had van de week kidneybonen zelf in de oven geroosterd met de bedoeling zulke knabbels te maken, maar ze waren allemaal opengespleten en melig… nog even oefenen dus… idd leuk om dat te blijven doen :D

      Ik had teff (nee, niet teef, autocorrectie) als meel gebruikt.
      Ja, een soort van vervanging van room-spinazie. :)

      Verwijderen